Питання про те, що робить тест хорошим чи поганим, напевно хоч раз, але виникало у кожного. Ми не вважаємо, що тести можна ділити на добрі та погані. Навіть якщо запускаються найпростіші тести, і вони виявляють помилки, допомагають команді придумати нову тестову ідею або розкривають якусь нову корисну інформацію, цей тест можна вважати хорошим. Але це зовсім не означає, що можна покладатися лише на прості випробування.
Існує безліч різних типів тестів і всі вони можуть бути корисними для тестувальника. Важливо, щоб кожен тест, який використовується, був належної якості. Якість завжди визначає значення тесту. Тест поганої якості дає мало інформації, те, що вже було відомо чи ще гірше – нічого не дає. Якісний тест допоможе продовжити тестування та поділитися з командою новою та цікавою інформацією. Отже, давайте розглянемо, як зробити саме якісні та корисні тести.
Перш ніж дивитися, як створювати якісний продукт (у нашому випадку тест), важливо запитати: Яка роль тестування і яка моя мета? Це можуть бути спірні теми, але давайте дотримаємося одного з варіантів відповідей, і уявімо, що роль тестувальника повинна полягати в тому, щоб якомога більше дізнатися про продукт та проект. Мета - знайти якнайбільше корисної інформації, поділитися нею з командою, і допомогти випустити дійсно якісний продукт. Перед створенням будь-якого типу тесту варто переконатися, що отримана інформація може принести користь команді.
Робота з ризиком
Будь-який продукт, що розробляється, схильний до ризиків. З точки зору тестувальників, найважливішою інформацією є інформація про ці ризики. Тому перевірка якості спрямована на виявлення інформації, пов'язаної з ризиками, оскільки вона дозволяє вам відкривати всі види деталей про продукт. Якщо ви просто тестуєте помилки, ви можете пропустити інформацію, яка може допомогти згенерувати нові тестові ідеї. Або пропустити важливі деталі про відповідність продукту очікуванням клієнта.
Перш ніж створювати тест, необхідно визначити та обговорити потенційні ризики.
Формування тестових ідей
Як тільки ви зрозумієте ризики, з якими можете зіткнутися під час тестування, тоді варто подумати про самі тестові ідеї. Пам'ятайте, що якісний тест – це той, який надасть вам цінну інформацію, пов'язану з конкретними ризиками. Намагайтеся шукати відповіді на конкретні питання, наприклад:
Що робити, якщо буде додано неправильні дані?
Як ця форма надсилає дані до служби?
Коли я натискаю цю кнопку дванадцять разів, що відбувається?
Візьміть свої тестові ідеї та подумайте про те, як ви збираєтеся їх виконувати. Припустимо, ви тестуєте ризик, який існує в бекенд-системі, коли дані йдуть до бази даних. Що станеться і що ви дізнаєтеся, виконавши тест для цього бекенд через графічний інтерфейс користувача та інтерфейс HTTP? Кожен із цих підходів поводитиметься по-різному і повертатиме різну інформацію.
Проведення тесту
Важливо пам'ятати, що ваші навички спостереження теж важливі. Якщо ви зосереджені на конкретній поведінці, діях чи фрагментах інформації, ви можете пропустити інші важливі деталі. Це типова помилка, яку люди роблять у вигляді когнітивного ухилу, який також відомий як неуважна сліпота. Тим не менш, якщо ви спробуєте отримати безліч подробиць відразу, то це теж не завжди добре, важливо знайти баланс, з якою інформацією ви хочете працювати і що хочете отримати в результаті.
Завершення
Ми розглянули деякі ключові моменти для створення якісного тесту, і ключові аспекти цього:
«Якщо ви відчуваєте, що дізнаєтеся більше про продукт, що тестується, то це, ймовірно, хороший тест».
Це повинно допомогти вам придумати нові ідеї, дізнатися про нові ризики і повідомити вам про важливі деталі, якими ви захочете поділитися з вашою командою.
Якщо ви виявите, що те, що ви дізналися зі своїх тестів, не є корисним, це може бути з ряду причин:
Сам тест був поганим або виконаний правильно. Можливо вам потрібно переоцінити його або запустити знову.
Ви повторюєтеся і не дізнаєтеся нічого нового про те, що ви тестуєте.
У вас просто закінчилися ідеї.
Те, що ви дізналися зі свого тесту, має визначати вашу наступну діяльність. Витратьте час, щоб відступити від того, що ви протестували, перевірити, що ви зробили, і поставити запитання:
Чи задоволені ви якістю тестів?
Як їх можна покращити?
Яка інформація може бути відсутня?
Хороших тестів та поганих тестів насправді не існує. Ми, як тестувальники, самі створюємо якісні тести та визначаємо, які найбільше підходять для виявлення інформації про конкретні ризики. Але також важливо пам'ятати про те, що тестувальник повинен постійно вчитися та вдосконалюватися, щоб забезпечити найкраще тестування та якісну роботу над продуктом.
16 серпня/2018
Comments